سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر مخرب اضافه وزن روی آلزایمر

آلزایمر یکی از نگرانی‌های بزرگ در میان مردم محسوب می‌شود، بیماری که می‌تواند تاثیر ناگواری روی زندگی فرد داشته باشد.
رابطه اضافه وزن و آلزایمر 

با توجه به افزایش میانگین سن در جهان، انتظار می‌رود در آینده شمار افرادی که به این بیماری مبتلا ‌شوند، رشد چشمگیری داشته باشد. تغییرات در سبک زندگی می‌تواند به کاهش شدت این بیماری کمک کند که یکی از این موارد، کاهش وزن و جلوگیری از چاقی است. در مجله دلتا درباره رابطه اضافه وزن و آلزایمر بخوانید.

آیا رابطه‌ای بین چاقی و آلزایمر وجود دارد؟

پژوهش‌های گذشته اگرچه به تاثیر مثبت تغییر سبک زندگی در کاهش سرعت پیشرفت آلزایمر اشاره کرده‌اند، اما یک عامل مشخص را به ما معرفی نمی‌کند. در حقیقت مجموعه‌ای از کارها می‌تواند سرعت پیشرفت بیماری را کاهش دهد. اما پژوهش جدید نشان می‌دهد که چاقی تاثیر زیادی در سرعت پیشرفت بیماری دارد.

پژوهشگران با تحلیل اسکن‌ها به ارتباط میان حجم ماده خاکستری اتصال گیجگاهی سمت راست مغز و چاقی پی برده‌اند. با افزایش چربی بدن، بزرگسالان با اختلالات شناختی خفیف بیشتر در معرض آسیب‌پذیری عصبی قرار می‌گیرند.

چاقی می‌تواند بیماری آلزایمر را شدیدتر و بدتر کند، هرچند محققان چاقی را عامل بروز این بیماری نمی‌دانند. در نهایت این پژوهش نشان می‌دهد که اضافه وزن یا چاقی بار بیشتری روی مغز قرار می‌دهد و می‌تواند وضعیت بیمار را بدتر کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ماجرای نوزادی که نیمی از بدنش شبیه به میمون است! را مطالعه کنید.