سفارش تبلیغ
صبا ویژن

33 سالمند بعد از دریافت واکسن فایزر فوت کردند

?

رسانه‌های اروپایی اعلام کردند 33 سالمند در کشورهای آلمان و نروژ پس از دریافت واکسن فایزر جان خود را از دست دادند. علت مرگ این افراد توسط بازرسان پزشکی در حال بررسی است.

دریافت واکسن فایزر?

کلر استانیسلاوسکی، رئیس سازمان بخش ایمنی محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی موسسه پاول ارلیش آلمان اعلام کرد 10 نفر از سالمندان این کشور پس از دریافت واکسن کرونا فایزر جان خود را از دست دادند. علاوه بر این، رسانه‌های اروپایی نیز از فوت 23 سالمند در کشور نروژ خبر ‌دادند. گفتنی است این واکسن توسط شرکت آمریکایی فایزر و بیون تک آلمان توسعه پیدا کرده است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره جزییات مرگ این افراد می‌خوانید.

33 سالمند از دریافت واکسن فایزر فوت کردند?

جزییات مرگ 33 سالمند پس از دریافت واکسن فایزر

رئیس سازمان پاول ارلیش آلمان اعلام کرد علت مرگ 10 سالمندی که پس از واکسن فایزر فوت کردند در دست بررسی است. وی افزود همه این افراد که 79 تا 93 سال سن داشتند، دارای سابقه بیماری قلبی بودند و از 4 ساعت تا 4 روز پس از دریافت این واکسن فوت کردند. همچنین این موسسه اعلام کرد واکنش شدید آلرژیک نیز در 6 سالمند مشاهده است. این نتایج نگرانی‌های زیادی را درباره سلامت افراد پس از دریافت واکسن فایزر به‌وجود آورده است.

علاوه بر آلمان، رسانه‌های اروپایی نیز اعلام کردند 23 سالمند در نروژ پس از دریافت واکسن Pfizer جان خود را از دست دادند. این آمار مرگ و میر در سالمندان باعث شد تا متخصصان حوزه بهداشت از نروژ و سایر کشورها بخواهند تا فرایند تزریق واکسن‌های توسعه پیدا کرده با روش mRNA را روی افراد دارای سابقه بیماری به خصوص افراد مسن متوقف کنند.

پیشنهاد مطالعه: در مجله دانستنی دلتا مطلب «شناسایی دو نوع جدید از ویروس کرونا در آمریکا» را بخوانید.

همچنین بخوانید:

واکسن‌ها ممکن است روی کرونای آفریقایی کار نکنند

محافظت یک ساله واکسن مدرنا از بدن

شناسایی دو نوع جدید از ویروس کرونا در آمریکا

ویروس کرونا توسط انسان ساخته نشده است

زمین به‌تازگی سریع‌تر به دور خودش می‌چرخد

 

با مجله دانستنی دلتا همراه باشید

?